• Vanaf komend seizoen stappen wij over van Heineken naar Bavaria. Deze keuze is de uitkomst van een zorgvuldig proces van de Commissie Horeca, waarin zij hebben gekeken naar alle voor de club belangrijke factoren. Natuurlijk gaat dat om de prijs die we betalen, maar nog veel meer is gekeken naar de mogelijkheden om ons als club goed te bedienen.

    De afgelopen jaren hebben we met te grote regelmaat problemen gehad met leveranties, service en coulance vanuit Heineken. Het keuzeproces heeft ons bevestigd dat dit geen toeval was. Als klap op de vuurpijl bleek dit ook weer bij de voorbereidingen van het jubileumfeest in juni, waar we vanuit Heineken geen passende oplossing konden krijgen en dus naast een goede biervoorziening leken te grijpen.

    De keuze voor Bavaria is er één op basis van het gevoel, uitgedrukt in een hele mooie aanbieding, dat Bavaria heel graag verbonden wil zijn aan onze mooie vereniging. Naast een financieel scherpe aanbieding, is vooral gebleken dat de service vanuit Bavaria is wat wij nodig hebben. Flexibel, persoonlijk en meedenkend.

    Bavaria is bovendien bereid om mee te investeren in onze club. Zo krijgen we bij de renovatie de beschikking over tankbier, waardoor we geen gedoe meer hebben met fusten. Ook krijgen we de beschikking over drie verschillende tapkranen, waardoor we naast pils ook speciaal bieren of 0.0 van de tap kunnen aanbieden. Bovendien heeft Bavaria een substantieel bedrag toegezegd voor de refurbishment van de horeca en komen er grote parasols voor bij onze nieuwe picknick tafels.

    Het belangrijkste ‘bewijs’ voor onze keuze is gebleken bij de voorbereidingen voor het jubileumfeest. Nadat we de situatie hebben uitgelegd en vooral het probleem dat we ‘omhoog zaten’ om bars en bier voor het feest, heeft Bavaria direct geschakeld én initiatief genomen om niet alleen te leveren maar ook wat extra’s toe te voegen aan ons feest.

    Natuurlijk realiseren we ons dat smaken verschillen en dat mensen verknocht zijn aan Heineken. Het zal in ieder geval wel even de talk-of-the-town zijn. De ervaring bij andere verenigingen die deze stap al eerder hebben gemaakt en evenementen als Willems Wondere Weiland, leert ons dat de meeste critici uiteindelijk ook Bavaria vinden smaken.

    Het voordeel voor de bierdrinkende leden is dat wij de bierprijs niet hoeven te verhogen, dat was anders per het nieuwe seizoen wel noodzakelijk geweest. Door de extra tapmogelijkheden gaan we drie soorten bier op tap aanbieden. Bovendien gaan we in september en oktober een campagne starten waarbij je leuke extra’s kunt krijgen bij je biertje. Denk bijvoorbeeld aan een gratis portie bitterballen bij een kan. Daarover later meer!

    Wij willen de Commissie Horeca bedanken voor het zorgvuldige proces en zien uit naar een mooie samenwerking met Bavaria.

    Het Bestuur