• Afgelopen zondag hebben onze O9-1 en O10-1 mee mogen doen met een toernooi op uitnodiging van PEC Zwolle. Hierbij een verslag.

PEC ZWOLLE stond met dikke vette zwarte letters op onze kalender geschreven op zondag 17 maart. Eindelijk was de dag aangebroken waarop we bij PEC een onderling toernooi gingen spelen. Na om 8.45 vanuit Hooglanderveen vertrokken te zijn kwamen we (na 45 minuten in de stromende regen gereden te hebben) tegen 9.30 aan bij het stadion. Beide teams zouden tegen 2 teams van PEC Zwolle spelen en tegen 2 teams van De Graafschap! Supergaaf natuurlijk en naast het feit dat we in het PEC stadion onze wedstrijden speelden ook sportief een mooie uitdaging!

Verslagen JO9-1 en JO10-1 die bij PEC Zwolle een toernooi speelden

Enthousiast aangekomen bij het stadion in Zwolle mochten de jongens via de officiële ingang toe treden in het stadion. Voor de jongens zeer indrukwekkend om in het 'grote echte' stadion te voetballen en je ouders te zoeken op de tribune die dan toch wel even wat groter is dan bij onze eigen club. Alle ouders werden hartelijk ontvangen in de spelershome en mochten vervolgens plaatsnemen in het stadion om de jongens te zien voetballen. Hoe bijzonder om vanaf de tribune het veld op te kijkenen om die kleine mannetjes te zien gaan. De jongens konden gelijk naar de kleedkamers. De kleedkamer was groot genoeg om beide teams te huisvesten.

Door de JO9-1 werden vier wedstrijdjes gespeeld, van 6 tegen 6, welke alle vier werden gewonnen door Hooglanderveen. Weliswaar tegen een leeftijdscategorie lager maar wel allen profclubs (PEC Zwolle en De Graafschap). Alle jongens hebben super spel geleverd, waren fel en hebben de benen uit hun lijf gerend. Door het goed overspelen naar elkaar, werden er kansen gecreëerd en ook goed benut.

Na de 4x winst was iedereen uiteraard super trots, maar zeker ook de sportiviteit en de professionaliteit van de tegenstanders was bijzonder. De JO9-1 heeft enorm genoten van deze ochtend en ze hopen ooit nog een keertje te mogen komen spelen.

Verslagen JO9-1 en JO10-1 die bij PEC Zwolle een toernooi speelden 1

De JO10-1 speelde de eerste wedstrijd tegen De Graafschap A. De jongens begonnen sterk en lieten gelijk blijken dat ze hier niet waren gekomen om met 4 verliespartijen weer naar huis te gaan. Tegen de verhouding in was het echter De Graafschap dat op 1-0 kwam, na een vermeende achterbal…. Onze jongens lieten zich echter niet uit het veld slaan en kwamen sterk terug, niet alleen naar 1-1, maar dik verdiend maakten ze ook nog de 2-1! De 1eoverwinning was binnen.

De 2ewedstrijd was het andere team van De Graafschap onze tegenstander, team B. Hiertegen hadden de jongens het een stuk lastiger. De tegenstanders waren net even wat groter en sterker dan wij en binnen 10 minuten stonden we 3-0 achter. Hoewel we nog wel terugkwamen tot 3-1 viel er verder niet veel eer meer te behalen deze wedstrijd. Uiteindelijk werd met 4-1 verloren.

De 3ewedstrijd trapten we af tegen PEC Zwolle B. Dit was bijna een kopie van de 1ewedstrijd: wij waren echt sterker dan de tegenstander en wisten hen met soms schitterende combinaties en passeeracties te verrassen. Eindstand was een dik verdiende 4-2 voor ons.

De 4een laatste wedstrijd speelden we tegen PEC Zwolle A. Inmiddels was dit onze 4 wedstrijd achter elkaar, waar alle andere teams tussendoor een keer vrij waren geweest. Dit was te merken ook: onze jongens hadden in de 1e3 wedstrijden zoveel gegeven dat het nu niet meer lukte. De vermoeidheid sloeg toe en daarnaast was de tegenstander ook echt sterker en bleken hier een paar echte talentjes in rond te lopen. Uiteindelijk moesten we genoegen nemen met een 7-1 verlies.

Al met al een prachtige ochtend geweest voor de jongens, begeleiders en ouders. De jongens hebben zich kunnen meten met leeftijdgenootjes op profniveau en hebben dit op waardige wijze gedaan. Van tevoren hadden we niet gedacht dat we zelfs 2 wedstrijden (ook nog dik verdiend) zouden winnen. De ouders hebben zich in het zonnetje op de hoofdtribune ook prima vermaakt.

Dank aan PEC Zwolle voor de uitnodiging! Beide teams hebben een prima visitekaartje van vv Hooglanderveen kunnen afgeven.

Verslagen JO9-1 en JO10-1 die bij PEC Zwolle een toernooi speelden 2

Verslagen JO9-1 en JO10-1 die bij PEC Zwolle een toernooi speelden 3