• Onnodig verlies Hooglanderveen tegen DWS
  • Hoewel de uitslag anders doet vermoeden was verlies niet nodig geweest. Vooral veel onzorgvuldigheid onderling voor het doel van DWS zorgde ervoor dat we niet tot scoren kwamen.

In de eerste 40 minuten van de wedstrijd was DWS wat gevaarlijker maar Rick Schoonderbeek zorgde ervoor dat DWS maar één keer scoorde. In de 25e minuut bij een botsing tussen twee spelers liet, de verder goed leidende scheidsrechter Ron de Jong, het spel doorgaan waardoor Darryl Bobson vrije doorgang kreeg en de bal diagonaal onbereikbaar voor Rick Schoonderbeek in de bovenhoek schoot.

In de laatste vijf minuten van de eerste helft waren er zeker mogelijkheden voor Hooglanderveen maar vooral door onnauwkeurigheid in de eindpass leverde dit niets op. De tweede helft startte Hooglanderveen weer goed. Een schot van Mehmet Kaya werd door de keeper goed gestopt en ook bij een kopbal van Laslo Duister op de lat had Hooglanderveen het geluk niet aan zijn zijde.

DWS kwam nauwelijks nog tot kansen, dit gold wel voor Hooglanderveen. In de 55e minuut kreeg Laslo Duister nog een goede kans om met het hoofd tot scoren te komen. In de 80e minuut was weer onzorgvuldigheid in de eindpass, nu van Danny de Graaf op Ilias Bezzahi, de oorzaak dat een doelkans verloren ging.

Uiteindelijk scoorde Romario Sobajo de 2-0 in de laatste minuut van de wedstrijd door de bal keihard in de kruising te schieten, onbereikbaar voor Rick Schoonderbeek.

Met nog drie wedstrijden, waarvan twee thuis is het te hopen dat het elftal zonder druk naar boven, of onder op de ranglijst voor een positief slotakkoord zorgt deze competitie. En dan op een goed bespeelbaar veld, wat vandaag erbarmelijk slecht was.

Met dank aan Kees Steenbeek / Gert van den Hul.

pr-communicatie@vvhooglanderveen.nl