• Van dorpsclub naar grote amateurclub!
  • Voetbalvereniging vv Hooglanderveen is opgericht op 14 juni 1946. Willem Tomassen, Herman Mossink en Eef Mulder waren de grondleggers.Het oude complex was gevestigd aan de Hoog en Wellerlaan.

De voetbalvereniging was toentertijd een kleine dorpsclub. Met de komst van de omliggende Vinex-wijk Vathorst werd gekozen voor een nieuw en groter complex aan de andere kant van het spoor om zodoende ook de jeugd van Vathorst te kunnen faciliteren.

Dit complex kreeg de naam Sportpark Willem Tomassen en ligt aan de Heideweg in Hooglanderveen. Na de verhuizing zag de voetbalvereniging haar ledenaantal verdrievoudigen.

De hoofdmacht klom van de onderste regionen van de vijfde klasse naar de zondag tweede klasse. In totaal telt voetbalvereniging vv Hooglanderveen op dit moment zo'n 1500 leden waarvan 1100 jeugdleden. Peildatum augustus 2017.

Het Willem Tomassen Complex heeft zes velden, waaronder 3 kunstgrasvelden waaronder het hoofdveld. Daarnaast ligt er nog een boardingveld met kunstgras.

Vier van de zes velden zijn voorzien van verlichting voor avondwedstrijden.Het clubhuis bevat uiteraard een kantine en een fraaie gang met daarin een scherm met de wedstrijdinformatie van die dag, verschillende vergaderkamers en een bestuurskamer.

Er zijn 12 kleedkamers voor voetbalteams en 3 kleedkamers voor de scheidsrechters. In de kleedruimten is ook een verzorgingsruimte.De kantine en het terras zijn verhoogd aangelegd langs de velden, zodat een goed zicht op de velden gegarandeerd is.