• Balsponsor - Dirk-Joost van Hamersveld (#3 van D66 A'foort) - vv Hooglanderveen-FC Abcoude

Aankomende week zijn de gemeenteraadsverkiezingen dat is toch wel algemeen bekend en dat Dirk-Joost van Hamersveld als burgemeester van Hooglanderveen en trouwe supporter van onze mooie club daar aan mee doet zal toch ook niemand ontgaan zijn. Mocht het kwartje nog niet gevallen zijn dat er de 21e maart verkiezingen zijn zou ik zeggen rij eens door de stad. Tijdens de rit van en naar het werk heb ik herhaaldelijk een vriendelijk lachende Dirk-Joost mij uit zien nodigen om toch vooral op de nr 3 van de D66 lijst te gaan stemmen. Betrokken bij de club is Dirk-Joost zeer zeker. Menig thuiswedstrijd van onze manschappen staat hij langs de lijn en zeker de aankomende wedstrijd zal hij er zijn want als echte politicus heeft hij ook meegekregen dat je op het moment dat er verkiezingen gehouden worden je je zo veel mogelijk moet mengen onder de kiezers.

Dirk-Joost van Hamersveld (#3 van D66 A'foort) balsponsor bij VV Hooglanderveen-FC Abcoude 1

Terug naar het sportieve doel van zondag, de wedstrijd tegen FC Abcoude de nummer tien in de stand. De eerste wedstrijd van de derde periode. De situatie van de tweede periode is een ieder langzamerhand wel bekend verwachten we maar hier toch nog maar even. In die tweede periode die gaat over 9 speelrondes staan wij na 8 gespeelde wedstrijden op positie 2. NVC staat bovenaan, maar omdat zij de eerste periode al gewonnen hebben gaat het om de nr 2 positie. SCH’44  en Rksv DCG laat ik even buiten beschouwing omdat zij meer dan 3 punten achter staan en ons dus niet meer kunnen passeren in de resterende partij. De concurrentie komt mogelijk nog van Elinkwijk. Ook zij moeten net als wij nog een wedstrijd inhalen tegen Nieuw Utrecht. Wij op zondag 29 april en Elinkwijk een week later. Als wij aan de wedstrijd tegen Nieuw Utrecht minimaal een punt over houden zijn we door niemand meer in te halen en hebben we de nacompetitie bereikt. Indien we verliezen zijn we afhankelijk van het resultaat van Elinkwijk de week later. Reuze spannend maar in eigen hand en dat is mooi.Nu de wedstrijd van zondag. Uit met 4-1 gewonnen. Dat lijkt op papier een wedstrijd te zijn die we om moeten kunnen zetten in drie punten, maar op papier win je geen wedstrijden. Er zal voor geknokt moeten worden en als er een ding de laatste weken duidelijk geworden is over onze mannen dan is het wel hun inzet en de drive om te winnen. We gaan ook met het volste vertrouwen de wedstrijd tegemoet en hopen op zo veel mogelijk support. Ook al voldoet de temperatuur volgens verwachting niet aan de gemiddelde stand geldend voor de periode in het seizoen is er wel een vrolijk zonnetje in het vooruitzicht gesteld. Das om winterjas aan en dan kunnen we een hoop hebben.Graag tot zondag.